Розвинута мережа пасажирського і вантажного залізничного транспорту в країні створює зручність та комфорт для людей, задовольняє потреби промисловості. Водночас залізничний транспорт, як будь-який інший транспортний засіб – це джерело підвищеної небезпеки. Небезпечними факторами є залізничні колії, переїзди, посадочні платформи, вагони, системи електропостачання, ймовірність отримання травм під час посадки або висадки.

За даними регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» протягом 12 місяців 2019 року на залізниці було травмовано 182 сторонні особи (на 18 осіб або 9% менше ніж у відповідному періоді 2018 року), з яких 123 особи (на 4 особи більше ніж у 2018 році) із смертельним наслідком. Зафіксовано травмування 3 залізничників, 2 із них смертельно. Електрострумом уражено 13 сторонніх осіб (на 3 особи (19%) менше ніж у 2018 році), 5 осіб (на 1 менше ніж у відповідному періоді 2018 року) смертельно. За звітний період травмовано 7 дітей (на 3 дитини менше, ніж у 2018 році), з них 3 дитини (3 дитини – аналогічно з 2018 роком) смертельно.

Підсумовуючи можна зазначити, що рівень травматизму невиробничого характеру у 2019 році зменшився у порівнянні з 2018 роком на 9,0 % (18 осіб), разом з цим рівень смертельного травматизму збільшився у 2019 році на 3,4% у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року.

На станціях та вокзалах за 12 місяців 2019 року травмовано 84 особи, з них 54 смертельно; за 12 місяців 2018 року було травмовано 92 особи, з них 50 смертельно.

На перегонах за 12 місяців 2019 року травмовано 95 осіб, з них 68 осіб загинули; за 12 місяців 2018 року було травмовано 108 осіб, 69 осіб смертельно.

За 12 місяців 2019 року було зафіксовано 9 випадків самогубства, за аналогічний період 2018 року було зафіксовано 8 випадків самогубства.

Найбільша кількість випадків з громадянами сталося через перехід колії у не встановленому місці, перебуванні у нетверезому стані на коліях, а також через здійснення руху у навушниках.

Особлива біль для залізничників – дитячий травматизм. Цікавість, тяга до подорожі, незнання елементарних правил поведінки на залізниці призводить підлітків до біди.

В даний час на зростання травматизму впливає розвиток залізничного вузла. На прилеглих територіях поруч із залізницею будуються нові житлові райони, торгові центри. Залізниця – це зручний і затребуваний вид транспорту, яким користуються сотні тисяч людей щодня. Разом з тим, вона несе масу небезпек для людини.

Отже, необхідно знати, що зупинити поїзд відразу не можливо, бо навіть при екстреному гальмуванні до повної зупинки поїзд по інерції проїде щонайменше 800 – 1600 метрів. Крім того різке гальмування може призвести до аварії та травмування багатьох людей.

💡 Запам’ятайте. При переході через залізничні колії користуйтесь перехідними мостами або спеціально передбаченими для цього переходами.

💡 Не переходьте колії, коли наближається поїзд або локомотив, бо зекономлені хвилини можуть коштувати вашого життя.

💡 Також не дозволяйте дітям ходити або знаходитися на залізничних коліях і поблизу них без супроводу дорослих.

💡 Рухомий склад, який стоїть, обходьте на відстані не менше 5 м та не перелазьте під вагонами. При проїздці в поїзді не висовуйтесь з вікон і не викидайте сторонні предмети, оскільки можете бути самі травмовані, або травмувати працюючих на коліях людей. Посадку і висадку із вагону робіть тільки при повній зупинці поїзда, краще це виконувати завчасно.

💡 Перед тим як увійти в небезпечну зону потрібно впевнитися у відсутності потяга, локомотива, тощо. При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях почати перехід.

💡 Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів.

Переходити колії дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі. При відсутності шлагбаума (коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитися що до переїзду не наближається поїзд.

Пішоходам забороняється:

Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.
На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
Підніматися на дах потягів, локомотивів, вагонів тощо.
Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.

Пасажирам забороняється:

Проїжджати на дахах, підніжках, перехідних площадках вагонів.
Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху потяга.
Висуватися із вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху потяга.
Стояти на підніжках і перехідних площадках, відчиняти двері вагонів під час руху потяга, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення і відчинення.
Проїжджати у вантажних потягах без спеціального дозволу.
Знаходитись в потязі у нетверезому стані.
Залишати дітей без нагляду на вокзалі та в потязі.
Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.
Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху потяга.
Стрибати з платформи на залізничні колії.
Проводити на пасажирських платформах рухомі ігри.
Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських потягів, а також у непередбачених для паління місцях вагонів пасажирських потягів.
Бігти по платформі поруч із вагоном потяга, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу потяга без зупинки.
Підходити до вагона до повної зупинки потяга.
Без потреби самовільно зупиняти потяг.
Самостійно перевозити ручну поклажу засобами, які призначені для перевезення пошти або багажу працівниками пошти та залізниці.
Розміщувати ручну поклажу в тамбурах вагона, коридорі салону, проходах купе та в проході вагона приміського потяга.

Бережіть своє життя і здоров’я та життя і здоров’я людей, які Вас оточують!

Життя – дуже важка розплата за безтурботність та халатність. Про це повинен пам’ятати кожен.

За інформацією регіональної філії
«Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця»