Протягом 20-ти останніх років ми спостерігали швидкий розвиток технологій, які за короткий час докорінно змінили наше життя. Поступово еволюціонують державні сервіси, що змінюють звичні всім черги на декілька кліків у комп’ютері або смартфоні. Саме про електронні сервіси, які запровадженні Державною міграційною службою України маємо змогу поговорити із начальником Управління ДМС України в Хмельницькій області Олегом Паньковим.
- Олег Михайлович, що таке електронні сервіси і яка їх кількість налічується на сьогодні?
Електронні сервіси-це всі види послуг і сервісу, які надаються за допомогою електронних засобів(як наприклад за допомогою інтернету). Вони створені з метою підвищення якості надання адміністративних послуг та зменшення корупційних ризиків у діяльності підрозділів ДМС України. Станом на сьогодні, Міграційною службою України запроваджено 15 електронних сервісів, за допомогою яких особа може здійснити наступні дії, зокрема:
-перевіритистан оформлення паспорта;
-записатися в чергу на оформлення закордонного паспорта та паспорта громадянина України у вигляді ID-картки;
— отримати платіжні реквізити для оплати вартості закордонного паспорту та ID-картки;
- отримання консультації щодо оформлення біометричних документів у інтерактивному режимі через Viber та Telegram;
- заздалегідь перевірити транслітерацію(ПІБ) у закордонному паспорті та ID-картці;
- перевірити дійсність паспорта за базою даних «Недійсні документи»;
- обрахувати термін перебування в Україні (для іноземців) за допомогою «Міграційного калькулятора»;
- отримати інформацію щодо територіального підрозділу за відповідним кодом;
- подати звернення через електронну приймальну;
- подати відгук про якість отримання адміністративних послуг в територіальному підрозділі ДМС України та ін..
-Ці сервіси доступні усім громадянам?
Сервіси розраховані на повнолітніх громадян України, які бажають отримати адміністративні послуги, що входять до компетенції ДМС України. Варто зазначити, що всі електронні сервіси є змістовними та важливими. Вони містять не лише законодавчу базу, яка регламентує надання адміністративних послуг громадянам, але й додаткову інформацію, що слугує інформаційним доповненням до сервісу.
- Ви згадали про сервіс «Електронної черги», розкажіть будь ласка, як саме відбувається реєстрація?
Сервіс «Електронна черга»- електронна система організації прийому фізичних осіб за попереднім записом або згідно з поточною чергою з можливістю запису за допомогою онлайн-сервісу, через термінали, а також Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет- портали.
Реєстрація в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу здійснюється фізичною особою самостійно шляхом заповнення відповідної форми на сайті ДМС України за посиланням: https://dmsu.gov.ua/services/online.html.
Після реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу фізичній особі на зазначений нею під час реєстрації номер телефону надсилається SMS-повідомлення про реєстрацію, у якому зазначаються орган ДМС, номер у черзі, дата та час прийому. Звертаємо увагу, що одна реєстрація означає надання однієї послуги одній особі. За потреби отримання послуги дитиною батьки (опікуни, піклувальники) реєструють її в електронній черзі окремо.
- Що робити мешканцям регіонуу разі відсутності місць у черзі?
Відсутність місць в онлайн-сервісі на сайті не означає відсутності місць взагалі. Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина через термінал у підрозділі (за наявності) та ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні».
- Чи можуть працівники Міграційної служби впливати на роботу електронної черги?
Система електронної черги функціонує централізовано в автоматизованому режимі, тому працівники територіальних підрозділів не мають технічної можливості впливати на її роботу.
- Де ці сервіси знаходяться та як ними користуватись?
Сервіси доступні на офіційному веб-сайті ДМС України. Для користування ними достатньо зайти на сайт та обрати необхідний сервіс. За допомогою простих та зрозумілих покрокових підказок ознайомитися з інформацією щодо отримання однієї із послуг. Усі електронні сервіси є безоплатними та доступними у будь-який час.
Окрім цього, для зручності громадян, у територіальних підрозділах Міграційної служби та у місцях вільного доступу громадян розміщені інформаційні буклети з QR-кодами, за допомогою якихможна власноруч за лічені хвилини записатись до електронної черги на оформлення біометричних документів.
— Куди мешканцям області можна звертатись у разі виникнення питань, які входять до компетенції міграційної служби?
Мешканцям області можна звертатись на телефон «гарячої лінії» Управління за номером: (0382)65-03-06 та (093)203-07-06 або ж безпосередньо до територіальних підрозділів Міграційної служби за місцем проживання, де фахівцями буде надано консультаційну допомогу усім громадянам.